Pallotyńska Fundacja Misyjna Salvatti.pl odpowiada za organizacyjną i finansową stronę realizowanych projektów. Trwałe, pozytywne rezultaty wymagają niejednokrotnie ogromnych nakładów na budowę i utrzymanie infrastruktury – szkół, świetlic, studni, stołówek etc… oraz ciągłego pozyskiwania finansowania na realizację kolejnych przedsięwzięć.
Celem wsparcia Fundacji jest uzyskiwanie trwałych oczekiwanych rezultatów, dlatego konieczne jest skoordynowane działanie w dwóch kierunkach. Pierwszy to oczywiście organizacja funduszy, które umożliwiają start – np: budowę szkoły, drugi, to aktywizacja lokalnej społeczności w taki sposób, aby ta szkoła wypełniła się życiem i stała się, docelowo, integralnym i samowystarczalnym elementem miejscowego pejzażu. Takie rozumienie pomocy wymaga każdorazowo pomysłowości, indywidualnego podejścia oraz obecności na miejscu umożliwiającej właściwe rozpoznanie lokalnej specyfiki, potencjału i potrzeb.
Warto pomagać w ogóle, natomiast fundacja Salvatti konsekwentnie rozwija swoją ofertę dla tych Darczyńców, którzy chcą być możliwie blisko wspieranych projektów – chcą widzieć precyzyjnie zdefiniowane cele i rezultaty uzyskiwane dzięki swojemu zaangażowaniu. Niniejszy serwis został zaprojektowany właśnie w taki sposób, by wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom – sprawdź wdrożone funkcjonalności, które wspierają efektywne i transparentne pomaganie.
Księża Pallotyni (Stowarzyszenie Apostolstwa Katolickiego) od dziesięcioleci skutecznie łączą apostolstwo i rozkrzewianie wiary z budowaniem zaplecza i organizacją struktur zaangażowanych osób świeckich. Dzięki temu, obecnie mają pod swoją opieką liczne, prężnie działające ośrodki misyjne w wielu krajach tzw. Globalnego Południa, wokół których tworzone są szkoły, przedszkola, placówki medyczne i przedsięwzięcia biznesowe, które trwale poprawiają jakość życia lokalnych społeczności.
Wojna w Ukrainie może spowodować kryzys humanitarny o trudnej do przewidzenia skali. Nieprawdopodobny, improwizowany zryw Polaków skierowany na pomoc uchodźcom z Ukrainy, w dłuższej perspektywie czasu, musi zostać zastąpiony systemem, porządkującym i koordynującym pomoc na każdym szczeblu działania. Fundacja zdecydowała o dostosowaniu swojej działalności w taki sposób, by móc świadczyć pomoc bezpośrednio tam gdzie nie dotarła jeszcze pomoc systemowa bądź jest ona niewystarczająca dla zapewnienia godnych warunków życia potrzebującym.
Naszą pomoc kierujemy zarówno do rodzin jak i organizacji, które podjęły się wysiłku niesienia pomocy osobom poszkodowanym przez wojnę w Ukrainie. Rodziny zarówno ukraińskie, które zyskały w Polsce tymczasowe schronienie lub polskie, które przyjęły pod swój dach uchodźców i potrzebują w związku z tym stałego wsparcia finansowego. Organizacje – wszelkie fundacje, stowarzyszenia, parafie, przedsiębiorstwa etc, działające zarówno w Polsce jak i w Ukrainie, które realizują działania pomocowe na rzecz osób poszkodowanych przez działania wojenne i które poszukują stałego wsparcia materialnego umożliwiającego realizację podjętych zobowiązań.
Chcemy wypełniać lukę pomiędzy dniem dzisiejszym a przyszłą stabilizacją. Z pewnością kiedyś skończy się wojna, uchodźcy zasymilują się z naszym społeczeństwem albo wrócą odbudowywać swój kraj. Dzisiaj podejmujemy jednak starania, by jak największej liczbie osób zapewnić godne warunki codziennego życia i wsparcie w procesie adaptacji.
Działamy według następującego scenariusza:
To wielka sprawa. Jeśli potrzebujesz wsparcia napisz do nas mail na adres: pomoc@salvatti.edu.pl – w tytule „Pomoc dla Ukrainy”, a w treści maila, krótko opisz swoją sytuację:
1. Przekaż nam swoje imię i nazwisko, wskaż miejscowość, w której mieszkasz,
2. Napisz kilka słów o osobach które gościsz,
3. Zostaw nam swój numer telefonu. Najszybciej jak to będzie możliwe, skontaktuje się z Tobą nasz wolontariusz i działamy 🙂
Jeżeli potrzebujecie wsparcia finansowego, prosimy opiszcie mailowo krótką swoją sytuację na pomoc@salvatti.edu.pl – w tytule „Pomoc dla Ukrainy”.
W treści maila podajcie również imię i nazwisko oraz telefon do osoby reprezentującej Waszą organizację – niezwłocznie skontaktujemy się z Wami.
Możesz to zrobić na kilka sposobów:
1. Zostań Darczyńcą – wybierz projekt dedykowany Ukrainie (wyróżniamy je flagą ukraińską w dolnym rogu zdjęcia ilustrującego zbiórkę),
poznaj historię wpieranej rodziny bądź danego ośrodka oraz ich aktualne potrzeby finansowe i wybierz sposób pomagania z tych przewidzianych dla danego projektu.
2. Promuj konkretną zbiórkę – wybierz historię, która szczególnie chwyciła Cię za serce, skopiuj link do zbiórki i roześlij do swoich przyjaciół w mediach społecznościowych.
3. Zostań wolontariuszem – jeżeli możesz poświęcić jakąś część swojego czasu, jesteś dobrze zorganizowany i sumienny,
ogarniasz narzędzia typu Facebook … dostrzegasz u siebie gen przedsiębiorczości, nie przeraża Cię improwizacja – zapraszamy 🙂 (więcej w sekcji „Wolontariat i współpraca”)
Zawsze na podstawie analizy potrzeb konkretnego przypadku przy wykorzystaniu filtrów zdrowego rozsądku, doświadczenia i kontekstu, co oznacza, że nie wszystkie zgłoszone potrzeby będziemy firmować w ramach realizowanych zbiórek. W afrykańskich ośrodkach misyjnych, które wspieramy od lat, mamy doskonałą orientację w potrzebach lokalnej społeczności; nasze wsparcie dla uchodźców chcemy rozwijać przy wsparciu wolontariuszy, którzy będą mogli rozpoznać rzeczywiste potrzeby, ale również podpowiedzą ewentualne możliwości uruchomienia innych źródeł finansowania. Uruchomione zbiórki rozpoczyna ustawiczny proces monitorowania sytuacji i reagowania na zmieniające się potrzeby.
Zgodnie z logiką i charakterem świadczonej pomocy w konkretnym przypadku. Darowizny przekazujemy w taki sposób, by optymalnie realizowały swoje funkcje. Ośrodki misyjne wspieramy transferami finansowymi, podobnie ośrodki polskie, które podjęły się wsparcia dla uchodźców, chyba że preferowaną formą pomocy jest dostarczenie konkretnego asortymentu. Pomoc dla rodzin realizujemy według podobnego schematu na podstawie indywidualnych ustaleń. W przypadku, gdy pomoc ma trafiać bezpośrednio do osób nie posiadających obywatelstwa polskiego, zalecamy skorzystanie z uproszczonych procedur zakładania rachunków uruchomionych w niektórych bankach w Polsce.
Z zachowaniem odpowiednich proporcji dla wielkości angażowanych środków w ramach konkretnego projektu. Budowa szkoły w Bivouvoue w Kamerunie oczywiście wiąże się ze skrupulatnym planowaniem finansowym i rozliczaniem każdego poniesionego wydatku, również pod nadzorem działających na miejscu misjonarzy i wolontariuszy. Finansując działalność świetlicy środowiskowej w Casa Hoga w Kolumbii, monitorujemy realizację zakładanego programu i np: realizację planowanego zakupu stołu do ping ponga.
Wspierając rodzinę ukraińską, która uciekła z Krzywego Rogu jedynie w ubraniach, które miała na sobie, kwotą 2.000 zł miesięcznie, koncentrujemy się jedynie na właściwym rozpoznaniu potrzeb i dyskretnej dbałości o ich godne zaadoptowanie się do nowych warunków. Aktualizując sekcję Posty, Galeria oraz w ramach cyklicznie rozsyłanych raportów, dokładamy starań by Darczyńcy byli na bieżąco informowani o rezultatach ich wsparcia finansowego.
Nie mniej niż 90% wpłaconych środków trafia do adresatów pomocy, zatem nie więcej niż 10% przeznaczane jest na cele statutowe czyli finansowanie kosztów ponoszonych przez Fundację, z których najistotniejsze to: prowizje operatorów płatności, koszty zagranicznych transferów pieniężnych, koszty utrzymania i rozwoju Serwisu, koszty działań promujących Serwis, koszty wolontariatu oraz tworzenie tzw. funduszu Emergency umożliwiającego podejmowanie natychmiastowych działań pomocowych. Publikowane cele finansowe w ramach realizowanych zbiórek uwzględniają już te koszty.
Posiadanie konta w Serwisie daje następujące korzyści:
1. Możliwość uruchomienia i zarządzania subskrypcjami czyli cyklicznym finansowaniem wybranych projektów,
2. Dostęp do historii zrealizowanych wpłat,
3. Roczne sprawozdania – wsparcie rozliczania darowizn w rocznych PIT-ach ,
4. Możliwość otrzymywania cykliczych raportów opisujących uzyskane rezultaty.
Po pierwsze, finansowo – Serwis dla takiej formuły pomagania został zaprojektowany. Wybierz jeden z opublikowanych projektów, kliknij w ikonkę z opisem i wejdź na stronę zbiórki gdzie,
w kolejnych zakładkach, znajdziesz szczegółowe opisy, uzasadnienie finansowego celu zbiórki, posty i galerię zdjęć. Gdy uznasz,
że znalazłeś rodzinę lub ośrodek, który chcesz wesprzeć finansowo skorzystaj z ikonek i zdefiniuj charakter i wielkość swojej darowizny.
Po drugie, zasięgowo – jeżeli docenisz nasz model działania, podziel się swoimi spostrzeżeniami ze swoją rodziną i swoimi znajomymi.
Zachęcaj do odwiedzenia naszego Serwisu albo do zapoznania się z ofertą konkretnej zbiórki.
Ułatwieniem może być funkcja kopiowania linku do danej zbiórki, który znajdziesz na stronie jej poświęconej.
Subskrypcja jest zarejestrowaną w Serwisie deklaracją cyklicznego wspierania celu zdefiniowanego w danej zbiórce.
Ze względu na typ zbiórki, możemy wyróżnić zbiórki adopcyjne i kwotowe. W zbiórkach adopcyjnych Darczyńca decyduje o liczbie dzieciaków, których comiesięczne koszty utrzymania chce wziąć na siebie.
W zbiórkach kwotowych natomiast, Darczyńca określa jaką część celu, wyrażonego kwotą miesięcznego wsparcia, decyduje się finansować.
W tym celu decyduje o liczbie „zakupionych” cegiełek, których cenę ustalamy zwykle na poziomie 50zł miesięcznie.
Mamy również podział ze względu na sposób realizowania płatności.
Subskrypcja z pobraniem co miesiąc z karty polega, jak nazwa sugeruje, na automatycznym, comiesięcznym pobieraniu ustalonej kwoty z zarejestrowanej karty płatniczej.
Wybierając ten wariant, w kolejnym kroku, zostaniemy przeniesieni na stronę Operatora Płatności – Przelewy24 w celu zdefiniowania numerów swojej karty.
Proces zostanie zakończony pobraniem pierwszej miesięcznej darowizny, kolejne płatności realizować się będą automatycznie, bez zaangażowania Darczyńcy.
Subskrypcja – jednorazowy przelew za wybraną ilość miesięcy, jest dla tych Darczyńców, którzy wolą swoimi darowiznami sterować ręcznie. Po ustaleniu wysokości comiesięcznego wsparcia, Darczyńca podejmuje decyzję za ile miesięcy z góry opłaca swoją subskrypcję.
W kolejnym kroku, z poziomu już Operatora Płatności – Przelewy 24 – Darczyńca realizuje przelew elektroniczny.
Tak uruchomioną subskrypcję można przedłużać korzystając ze swojego konta w Serwisie – na 2 tygodnie przed datą wygaśnięcia subskrypcji mailowo przypomnimy Darczyńcy o takiej możliwości.
Tzw. zbiórki adopcyjne zaprojektowaliśmy w taki sposób, aby Darczyńca, chcący regularnie wspierać dany ośrodek edukacyjny, decydował o liczbie dzieci, których miesięczne koszty utrzymania weźmie na siebie. W związku z tym decydując np: o adopcji 3 dzieci z sierocińca w Ivano – Frankowsku, decydujesz o comiesięcznym finansowaniu utrzymania trójki dzieciaków bez wskazywania ich z imienia i nazwiska.
W momencie zamknięcia zbiórki przez Administratora Serwisu, wszystkie przypisane do tej zbiórki subskrypcje są automatycznie anulowane.
Fundacja nie ma dostępu do żadnych danych związanych z kartami czy rachunkami bankowymi Darczyńców. Wszelkie operacje finansowe realizowane są w systemie informatycznym popularnego Operatora Płatności – Przelewy 24, który zobowiązany jest spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Po zalogowaniu na swoje konto, w sekcji Moje finanse, znajduje się okienko do zarządzania subskrypcjami. Przy każdej uruchomionej subskrypcji znajduje się przycisk „Anuluj”, którego wciśnięcie umożliwia rezygnację z dalszego wspierania wybranego celu.
Tak, każdą wpłatę, regularną lub doraźną, traktujemy jako odrębną umowę darowizny i dajemy Darczyńcom prawo do odstąpienia od niej w okresie 14 dni od dnia dokonania wpłaty. W przypadku podjęcia takiej decyzji prosimy o wysłanie maila na pomoc@salvatti.edu.pl, tytuł „Rezygnacja z darowizy” a w treści prosimy o podanie następujących informacji:
1.Nazwa zbiórki,
2.Data wpłaty,
3.Kwota,
4.Adres mailowy przypisany do konta w Serwisie lub podany na etapie realizacji płatności, w sytuacji, w której wpłata realizowana była bez logowania się na konto w Serwisie.
Fundacja realizuje swoje zadania korzystając ze wsparcia wolontariuszy. Dla pallotyńskiej Fundacji to nie tylko urzeczywistnienie idei angażowania osób świeckich wokół dobrych projektów, ale również bardzo wymierna pomoc w integrowaniu, animowaniu i rozpoznawaniu rzeczywistych potrzeb społeczności, wśród której realizowana jest działalność misyjna. Dla wolontariuszy, z kolei to okazja, by doświadczyć, że więcej jest radości z dawania niż brania i dla wielu kilkutygodniowy pobyt wśród afrykańskich dzieci okazał się cennym resetem i przedefiniowaniem sensu swojego życia. Do wybuchu wojny w Ukrainie wolontariat Fundacji koncentrował się wokół pracy przy ośrodkach misyjnych, dzisiaj poszukujemy również osób, które zaangażują się w pomoc rodzinom ukraińskim, potrzebującym wsparcia na terenie RP.
Jeżeli dostrzegasz u siebie takie cechy jak chęć pomagania innym, dobra organizacja, sumienność, analityczne myślenie, zdolność improwizacji, a do tego potrafisz przekonywać do swoich racji innych, również wykorzystując do tego media społecznościowe to jesteś idealnym kandydatem na wolontariusza. Do Twoich zadań będzie należało: – docieranie do rodzin potrzebujących pomocy samodzielnie bądź poprzez Fundację, – analiza ich potrzeb materialnych, zaplanowanie optymalnego procesu dostarczania pomocy, – skompletowanie materiałów – opisów, zdjęć koniecznych do opracowania zbiórki w Serwisie, – promowanie „swoich” zbiórek w ramach posiadanego zasięgu, – dbanie o „swoje” zbiórki, aktualizowanie wpisów, monitorowanie sytuacji wspieranych rodzin, – bycie na bieżąco i doradzanie (PESEL, wniosek o dofinansowanie, rachunek bankowy, 500+ etc.) – koordynowanie procesu dostarczania pomocy, ew. rozliczanie się, gdy będzie się z czego rozliczać … Jeśli widzisz się w takim projekcie, zapraszamy: Przedstaw się krótko w mailu, któremu nadasz tytuł: Wolontariat, i który wyślesz na pomoc@salvatti.edu.pl
Fundacja stale poszukuje osób, które zechciałyby swoimi umiejętnościami i talentami wspomóc działania Fundacji w ośrodkach misyjnych w różnych zakątkach świata. Osoby zainteresowane taką formułą pomagania innym, po wstępnej kwalifikacji odbywają półroczne przygotowanie (spotkania weekendowe raz w miesiącu), po ukończeniu którego organizowany jest ich pierwszy turnus w uzgodnionej destynacji. Osoby zainteresowane zapraszamy do kontaktu: Przedstaw się krótko w mailu, któremu nadasz tytuł: Wolontariat misyjny, i który wyślesz na adres: pomoc@salvatti.edu.pl
Serwis salvatti.edu.pl został zaprojektowany w sposób umożliwiający przyjmowanie darowizn na rzecz innych organizacji, których profil działalności jest spójny z zakresem działalności Fundacji opisanym w jej Statucie. Formalnie rzecz ujmując, Fundacja jest w tej relacji Operatorem przyjmującym darowizny z poleceniem ich przekazania na rzecz danego Beneficjenta. Zapraszamy więc do współpracy inne wspólnoty zakonne, szkoły, organizacje pozarządowe, wszelkie szeroko definiowane inicjatywy realizujące podobne cele statutowe, które współfinansowane są ze środków pochodzących z darowizn.
Wskazalibyśmy 3 najistotniejsze korzyści dla Beneficjenta. Po pierwsze jest to możliwość szybkiego uruchomienia swoich zbiórek w innowacyjnej, formule oferowanej przez System, w tym z wykorzystaniem mechanizmu darowizn cyklicznych. Po drugie, Beneficjent otrzymując dedykowane linki do swoich „projektów” zyskuje skuteczne narzędzie do promowania i poszerzania zasięgu swojej oferty. Po trzecie, wdrożone mechanizmy raportowe umożliwiają proste i zautomatyzowane utrzymywanie relacji ze swoimi Darczyńcami.
Przede wszystkim cele statutowe Beneficjenta i cele jego zbiórek muszą zawierać się w zakresie działalności Fundacji. Spełniając to kryterium, nawiązujemy współpracę, w ramach której Beneficjent zobowiązany jest przede wszystkim do dostarczenia wsadu merytorycznego czyli treści, zdjęć i argumentów, które po odpowiednim przygotowaniu przez naszych redaktorów, zamienią się w dobrze przygotowany i opublikowany w Serwisie projekt, który Darczyńcy będą chcieli wesprzeć finansowo. Po uruchomieniu zbiórki w Serwisie, Beneficjenci powinni aktywnie promować ją w ramach posiadanych zasięgów, aktualizować sekcję Posty & Galeria oraz dostarczać materiał do raportów, które rozsyłane Darczyńcom stanowią podziękowanie i ilustrację zrealizowanych dzięki ich wsparciu rezultatów.
Potencjalnych Beneficjentów prosimy o kontakt mailowy na: pomoc@salvatti.edu.pl, w tytule „Współpraca”, a w treści maila zwięzły opis organizacji i celów, jakie mają być wspierane w ramach Serwisu.