Podróż wytrwałości i odwagi. Edukacja dla 9 uczniów z Ghany
Jesteśmy w Ghanie, w ubogiej społeczności Chiraa.
Poznajcie dziewięcioro wspaniałych dzieci, dla których opłacenie czesnego jest nieosiągalnym marzeniem, i które bez pomocy życzliwych ludzi nie będą mogły rozwijać się na miarę swoich możliwości:
- Tracy: Choroba odebrała jej możliwość chodzenia, ale dzięki uporowi i wsparciu wróciła do szkoły, gdzie świetnie sobie radzi.
- Izajasz: Po ciężkim zapaleniu opon mózgowych zmagał się z niepełnosprawnością, lecz dzięki pomocy powoli odzyskuje sprawność i radość z nauki.
- Narleye Simon: Mieszka w skrajnie ubogim domu, gdzie choroby odbierają możliwość zdobywania środków do życia, a mimo to z determinacją walczy o naukę w gimnazjum.
- Bayaramah Mercy: Pracowita uczennica szkoły podstawowej, która mimo trudnych warunków domowych robi wszystko, by ukończyć szkołę.
- Blessing Voul: Pochodzi z biednej północy, gdzie brakuje żywności, a edukacja jest jego jedyną szansą na lepsze życie.
- Yeboah Anim Kilian: Radosny przedszkolak, ma dwie starsze siostry. Rodzice troszczą się o swoje dzieci i chcą dla nich dobrej edukacji.
- Banakuma Moses: Uczeń gimnazjum z ubogiej północy, którego rodzina ciężko pracuje na farmie, by zapewnić mu edukację.
- Nwianapuo Cornelius: Wychowuje się w skromnych warunkach, a jego rodzice marzą o lepszej przyszłości dla syna.
- Gyaho Mamudu: Pochodzi z Burkina Faso. Jako jedyny z rodzeństwa ma szansę na edukację.
Od 2012 roku Zgromadzenie Sióstr Najświętszej Rodziny z Nazaretu z oddaniem służy tutaj najmłodszym, prowadząc Szkołę Najświętszej Rodziny z Nazaretu (Holy Family of Nazareth). Większa część społeczności Chiraa zajmuje się uprawą roli, a ich codzienne wysiłki koncentrują się na pracy w polu po to, aby zaspokoić podstawowe potrzeby związane z wyżywieniem ich rodzin. A rodziny są wielodzietne. Często wszyscy mieszkają w jednym pokoju. Mimo to społeczność Chiraa wykazuje niezwykłą determinację w dążeniu do lepszej przyszłości dla swoich dzieci poprzez edukację.
W naszej szkole wierzymy, że każde dziecko zasługuje na naukę i rozwój.
Dla dzieci z Chiraa edukacja, to luksus
Dostęp do edukacji dla dzieci z wiejskich obszarów Ghany stanowi poważne wyzwanie. Często mierzą się one z ogromnymi odległościami do szkół, co utrudnia codzienne dotarcie na zajęcia, zwłaszcza w porze deszczowej. Nierzadko szkoły wiejskie borykają się z niedostatkiem wykwalifikowanych nauczycieli, brakami w infrastrukturze, takimi jak odpowiednie klasy czy sanitariaty, oraz ograniczonym dostępem do podstawowych materiałów edukacyjnych. Te czynniki łącznie przyczyniają się do niższych wskaźników alfabetyzacji i ukończenia szkół w porównaniu z obszarami miejskimi, pogłębiając nierówności edukacyjne.
Wyzwania i nierówności:
- Jakość edukacji: Pomimo poprawy dostępu, jakość edukacji pozostaje w tyle. Wiele dzieci spędza lata w szkole, ale nie zdobywa podstawowych umiejętności czytania i pisania oraz liczenia. Statystyki wskazują, że znaczny odsetek uczniów uzyskuje wyniki poniżej minimalnego poziomu kompetencji w krajowych ocenach.
- Ubóstwo edukacyjne: Znaczny odsetek dzieci nie potrafi czytać i rozumieć tekstów odpowiednich dla ich wieku.
- Nierówności: Nierówności w dostępie i jakości utrzymują się ze względu na: biedę, lokalizację (obszary wiejskie często mają niskie wskaźniki alfabetyzacji i wyższy odsetek dzieci, które nigdy nie chodziły do szkoły), płeć (dziewczęta częściej niż chłopcy nie chodzą do szkoły), niepełnosprawność (dzieci z niepełnosprawnościami napotykają znaczne trudności w dostępie do edukacji ze względu na brak infrastruktury i wsparcia integracyjnego).
- Infrastruktura i zasoby: W wielu szkołach, zwłaszcza na obszarach wiejskich, brakuje odpowiedniej infrastruktury, w tym sal lekcyjnych, dostępu do wody i urządzeń sanitarnych. Istnieje również niedobór wykwalifikowanych nauczycieli i materiałów do nauki. Niektóre szkoły działają nawet pod drzewami.
Podsumowując, chociaż Ghana poczyniła niemałe postępy w zwiększaniu dostępu do edukacji, szczególnie na poziomie podstawowym, nadal istnieją wyzwania w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji dla wszystkich dzieci, zwłaszcza dziewcząt, dzieci z ubogich środowisk i dzieci z niepełnosprawnościami. Kwestie związane z infrastrukturą, zasobami i wynikami nauczania wymagają ciągłej uwagi i inwestycji.
Ile kosztuje ich przyszłość?
W naszej szkole wierzymy, że każde dziecko zasługuje na naukę i rozwój. Wybraliśmy dziewięcioro z naszych uczniów, którzy najbardziej potrzebują pomocy. Dla każdego z nich potrzebujemy wsparcia na opłacenie czesnego i innych niezbędnych kosztów.
W Ghanie rok szkolny podzielony jest na trzy semestry. Poniżej przedstawiamy wysokość opłat za jeden semestr na różnych poziomach edukacji.
Przedszkole
Opłaty za szkołę i pomoce, jedzenie (śniadanie i obiad) oraz dojazd do szkoły – 1081GHC/265zł
Szkoła podstawowa
Opłaty za szkołę i pomoce, jedzenie (śniadanie i obiad) oraz dojazd do szkoły – 1155GHC/282zł
Gimnazjum
Opłaty za szkołę i pomoce, jedzenie (śniadanie i obiad) oraz dojazd do szkoły – 1202GHC/293zł
Poznajcie historie naszych uczniów i pomóżcie choćby jednemu z nich. Bardzo prosimy!
Tracy: Podróż odwagi
Wysokość czesnego za 3 semestry: 282×3=846 zł
Tracy urodziła się w 2010 roku jako zdrowe i szczęśliwe dziecko. Jednak w wieku czterech lat zaczęła odczuwać niewyjaśniony ból nóg i ciała. Pomimo wizyt w licznych szpitalach nie udało się postawić dokładnej diagnozy ani zaproponować odpowiedniego leczenia. Kiedy dołączyła do naszej szkoły, jej mięśnie były bardzo słabe. W ciągu dwóch miesięcy straciła zdolność chodzenia. Zrozpaczona Tracy przez jakiś czas została w domu. Siostry CSFN i jej nauczyciele nigdy się nie poddali. Dzięki stałemu wsparciu i zachęcie przekonali jej rodzinę, aby przyprowadziła ją z powrotem do szkoły. Dzięki hojnym sponsorom Tracy porusza się na wózku inwalidzkim. Mimo to pozostaje zdeterminowana. Wyróżnia się w nauce, ma wielu przyjaciół i aktywnie uczestniczy w życiu kościoła.
Teraz Tracy jest w klasie 7.
Izajasz: Historia wytrwałości
Wysokość czesnego za 3 semestry: 282×3=846 zł
Izajasz, urodzony w 2013 roku, był dumą i radością swoich rodziców. Jako zdolny uczeń dobrze radził sobie w przedszkolu, gdy wydarzyła się tragedia. Zachorował na ciężkie zapalenie opon mózgowych. Przez ponad dwa lata powrót do szkoły wydawał się niemożliwy. Jednak Siostry i nauczyciele nigdy nie tracili nadziei i nadal odwiedzali rodzinę. Z biegiem czasu zaczęły się dziać drobne rzeczy, które można było nazwać małymi cudami. Izajasz powoli odzyskiwał sprawność, raczkował na rękach i uczył się ponownie komunikować. Zaoferowaliśmy mu powrót do szkoły – na początku tylko kilka dni w tygodniu, potem częściej. Dzięki zaangażowanemu i indywidualnemu wsparciu stawał się silniejszy, odzyskując zarówno sprawność fizyczną, jak i intelektualną. Dzień, w którym po raz pierwszy postawił kroki przy pomocy chodzika, był dla niego, Sióstr i nauczycieli chwilą radości. Teraz Izajasz chodzi samodzielnie.
Isaiah Atampure jest w klasie 4.
Narleye Simon
Wysokość czesnego za 3 semestry: 293×3=879 zł
Simon jest naszym sąsiadem. Jego rodzina żyje w bardzo prostym domu, który ma jeden pokój. Z powodu złych warunków mieszkaniowych dzieci częściej chorują na malarię i łatwo się przeziębiają. W domu brakuje niemal wszystkiego, żyją w skrajnym ubóstwie i nie mają światła. Głównie mama zajmuje się dziećmi. Simon ma cztery siostry i dwóch braci. Simon jest w drugiej klasie gimnazjum.
Bayaramah Mercy
Wysokość czesnego za 3 semestry: 282×3=846 zł
Mercy jest młodszą siostrą Narleye Simona. Lubi się uczyć i jest bardzo pracowita. Ma trudne warunki mieszkaniowe.
Mercy jest uczennicą klasy 3.
Blessing Voul
Wysokość czesnego za 3 semestry: 265×3=795 zł
Jego rodzina pochodzi z północy Ghany. Na północy ludzie żyją skromnie i panuje duża bieda, ponieważ w tej części Ghany jest tylko jedna pora deszczowa. Dlatego jest mniej jedzenia, które jest drogie i sprowadzane z innych części Ghany. Ludzie z północy cieszą się, jeśli mogą zamieszkać z rodziną w regionie Aszanti. Blessing ma dwie starsze siostry i starszego brata. Tata i mama pracują na farmie. Wieczorem tata Blessinga jest stróżem nocnym w naszej szkole. Tata prosił nas, abyśmy przyjęły dzieci do naszej szkoły, ponieważ wie, że edukacja jego dzieci jest ważna i ułatwi im życie w przyszłości.
Blessing jest obecnie w przedszkolu (Kindergarten 1).
Yeboah Anim Kilian
Wysokość czesnego za 3 semestry: 265×3=795 zł
Ma 3 lata i jest uśmiechniętym dzieckiem. Kilian ma dwie starsze siostry. Rodzice pracują w naszej szkole: mama w kuchni, a tata jest kierowcą. Rodzice bardzo troszczą się o dzieci, ale są chorzy i wydają dużo pieniędzy na lekarstwa.
Kilian uczy się w przedszkolu.
Banakuma Moses
Wysokość czesnego za 3 semestry: 293×3=879 zł
Moses jest uczniem drugiej klasy gimnazjum. Ma trzy młodsze siostry. Rodzina pochodzi z północy, z plemienia Dagaba. Rodzice pracują na farmie.
Nwianapuo Cornelius
Wysokość czesnego za 3 semestry: 265×3=795 zł
Cornelius ma dwie starsze siostry i jednego młodszego brata. Rodzice pochodzą z północy i pracują na farmie. Rodzice dbają o dzieci, ale cała rodzina żyje w bardzo skromnych warunkach.
Cornelius chodzi do przedszkola.
Gyaho Mamudu
Wysokość czesnego za 3 semestry: 282×3=846 zł
Za całej rodziny tylko Mamudu chodzi do szkoły. Pozostałe rodzeństwo pomaga w polu i pilnuje bydła. Mamudu cieszy się ze może chodzić do szkoły. Ma dobry kontakt z przyjaciółmi.
Mamudu jest w klasie 6.
Siostra Aneta: Polska misjonarka w Ghanie w służbie najbiedniejszych dzieci
Siostra Aneta Grychnik – od 11 lat przebywam na misjach w Ghanie. Lubię pracę z dziećmi; przez 20 lat zajmowałam się nimi w polskiej szkole, a od dekady robię to w ghańskiej placówce. Zajmuję się dziećmi najmłodszymi: Kindergarten i Nuersery. Mam pod opieką zwłaszcza dzieci biedne z naszej szkoły, których rodzice nie są w stanie zapłacić za ich naukę. Poszukuję darczyńców, których datki pomogą pokryć koszty szkoły, czyli edukacji, jedzenia i transportu.

Twoje wsparcie to dla tych dzieci szansa na zdobycie wykształcenia, otrzymanie potrzebnej pomocy medycznej i wzmocnienie ich wiary w swoje możliwości. Dzięki Tobie ich życie może się zmienić na lepsze.
Jesteśmy w Ghanie, w ubogiej społeczności Chiraa.
Poznajcie dziewięcioro wspaniałych dzieci, dla których opłacenie czesnego jest nieosiągalnym marzeniem, i które bez pomocy życzliwych ludzi nie będą mogły rozwijać się na miarę swoich możliwości:
- Tracy: Choroba odebrała jej możliwość chodzenia, ale dzięki uporowi i wsparciu wróciła do szkoły, gdzie świetnie sobie radzi.
- Izajasz: Po ciężkim zapaleniu opon mózgowych zmagał się z niepełnosprawnością, lecz dzięki pomocy powoli odzyskuje sprawność i radość z nauki.
- Narleye Simon: Mieszka w skrajnie ubogim domu, gdzie choroby odbierają możliwość zdobywania środków do życia, a mimo to z determinacją walczy o naukę w gimnazjum.
- Bayaramah Mercy: Pracowita uczennica szkoły podstawowej, która mimo trudnych warunków domowych robi wszystko, by ukończyć szkołę.
- Blessing Voul: Pochodzi z biednej północy, gdzie brakuje żywności, a edukacja jest jego jedyną szansą na lepsze życie.
- Yeboah Anim Kilian: Radosny przedszkolak, ma dwie starsze siostry. Rodzice troszczą się o swoje dzieci i chcą dla nich dobrej edukacji.
- Banakuma Moses: Uczeń gimnazjum z ubogiej północy, którego rodzina ciężko pracuje na farmie, by zapewnić mu edukację.
- Nwianapuo Cornelius: Wychowuje się w skromnych warunkach, a jego rodzice marzą o lepszej przyszłości dla syna.
- Gyaho Mamudu: Pochodzi z Burkina Faso. Jako jedyny z rodzeństwa ma szansę na edukację.
Od 2012 roku Zgromadzenie Sióstr Najświętszej Rodziny z Nazaretu z oddaniem służy tutaj najmłodszym, prowadząc Szkołę Najświętszej Rodziny z Nazaretu (Holy Family of Nazareth). Większa część społeczności Chiraa zajmuje się uprawą roli, a ich codzienne wysiłki koncentrują się na pracy w polu po to, aby zaspokoić podstawowe potrzeby związane z wyżywieniem ich rodzin. A rodziny są wielodzietne. Często wszyscy mieszkają w jednym pokoju. Mimo to społeczność Chiraa wykazuje niezwykłą determinację w dążeniu do lepszej przyszłości dla swoich dzieci poprzez edukację.
W naszej szkole wierzymy, że każde dziecko zasługuje na naukę i rozwój.
Dla dzieci z Chiraa edukacja, to luksus
Dostęp do edukacji dla dzieci z wiejskich obszarów Ghany stanowi poważne wyzwanie. Często mierzą się one z ogromnymi odległościami do szkół, co utrudnia codzienne dotarcie na zajęcia, zwłaszcza w porze deszczowej. Nierzadko szkoły wiejskie borykają się z niedostatkiem wykwalifikowanych nauczycieli, brakami w infrastrukturze, takimi jak odpowiednie klasy czy sanitariaty, oraz ograniczonym dostępem do podstawowych materiałów edukacyjnych. Te czynniki łącznie przyczyniają się do niższych wskaźników alfabetyzacji i ukończenia szkół w porównaniu z obszarami miejskimi, pogłębiając nierówności edukacyjne.
Wyzwania i nierówności:
- Jakość edukacji: Pomimo poprawy dostępu, jakość edukacji pozostaje w tyle. Wiele dzieci spędza lata w szkole, ale nie zdobywa podstawowych umiejętności czytania i pisania oraz liczenia. Statystyki wskazują, że znaczny odsetek uczniów uzyskuje wyniki poniżej minimalnego poziomu kompetencji w krajowych ocenach.
- Ubóstwo edukacyjne: Znaczny odsetek dzieci nie potrafi czytać i rozumieć tekstów odpowiednich dla ich wieku.
- Nierówności: Nierówności w dostępie i jakości utrzymują się ze względu na: biedę, lokalizację (obszary wiejskie często mają niskie wskaźniki alfabetyzacji i wyższy odsetek dzieci, które nigdy nie chodziły do szkoły), płeć (dziewczęta częściej niż chłopcy nie chodzą do szkoły), niepełnosprawność (dzieci z niepełnosprawnościami napotykają znaczne trudności w dostępie do edukacji ze względu na brak infrastruktury i wsparcia integracyjnego).
- Infrastruktura i zasoby: W wielu szkołach, zwłaszcza na obszarach wiejskich, brakuje odpowiedniej infrastruktury, w tym sal lekcyjnych, dostępu do wody i urządzeń sanitarnych. Istnieje również niedobór wykwalifikowanych nauczycieli i materiałów do nauki. Niektóre szkoły działają nawet pod drzewami.
Podsumowując, chociaż Ghana poczyniła niemałe postępy w zwiększaniu dostępu do edukacji, szczególnie na poziomie podstawowym, nadal istnieją wyzwania w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji dla wszystkich dzieci, zwłaszcza dziewcząt, dzieci z ubogich środowisk i dzieci z niepełnosprawnościami. Kwestie związane z infrastrukturą, zasobami i wynikami nauczania wymagają ciągłej uwagi i inwestycji.
Ile kosztuje ich przyszłość?
W naszej szkole wierzymy, że każde dziecko zasługuje na naukę i rozwój. Wybraliśmy dziewięcioro z naszych uczniów, którzy najbardziej potrzebują pomocy. Dla każdego z nich potrzebujemy wsparcia na opłacenie czesnego i innych niezbędnych kosztów.
W Ghanie rok szkolny podzielony jest na trzy semestry. Poniżej przedstawiamy wysokość opłat za jeden semestr na różnych poziomach edukacji.
Przedszkole
Opłaty za szkołę i pomoce, jedzenie (śniadanie i obiad) oraz dojazd do szkoły – 1081GHC/265zł
Szkoła podstawowa
Opłaty za szkołę i pomoce, jedzenie (śniadanie i obiad) oraz dojazd do szkoły – 1155GHC/282zł
Gimnazjum
Opłaty za szkołę i pomoce, jedzenie (śniadanie i obiad) oraz dojazd do szkoły – 1202GHC/293zł
Poznajcie historie naszych uczniów i pomóżcie choćby jednemu z nich. Bardzo prosimy!
Tracy: Podróż odwagi
Wysokość czesnego za 3 semestry: 282×3=846 zł
Tracy urodziła się w 2010 roku jako zdrowe i szczęśliwe dziecko. Jednak w wieku czterech lat zaczęła odczuwać niewyjaśniony ból nóg i ciała. Pomimo wizyt w licznych szpitalach nie udało się postawić dokładnej diagnozy ani zaproponować odpowiedniego leczenia. Kiedy dołączyła do naszej szkoły, jej mięśnie były bardzo słabe. W ciągu dwóch miesięcy straciła zdolność chodzenia. Zrozpaczona Tracy przez jakiś czas została w domu. Siostry CSFN i jej nauczyciele nigdy się nie poddali. Dzięki stałemu wsparciu i zachęcie przekonali jej rodzinę, aby przyprowadziła ją z powrotem do szkoły. Dzięki hojnym sponsorom Tracy porusza się na wózku inwalidzkim. Mimo to pozostaje zdeterminowana. Wyróżnia się w nauce, ma wielu przyjaciół i aktywnie uczestniczy w życiu kościoła.
Teraz Tracy jest w klasie 7.
Izajasz: Historia wytrwałości
Wysokość czesnego za 3 semestry: 282×3=846 zł
Izajasz, urodzony w 2013 roku, był dumą i radością swoich rodziców. Jako zdolny uczeń dobrze radził sobie w przedszkolu, gdy wydarzyła się tragedia. Zachorował na ciężkie zapalenie opon mózgowych. Przez ponad dwa lata powrót do szkoły wydawał się niemożliwy. Jednak Siostry i nauczyciele nigdy nie tracili nadziei i nadal odwiedzali rodzinę. Z biegiem czasu zaczęły się dziać drobne rzeczy, które można było nazwać małymi cudami. Izajasz powoli odzyskiwał sprawność, raczkował na rękach i uczył się ponownie komunikować. Zaoferowaliśmy mu powrót do szkoły – na początku tylko kilka dni w tygodniu, potem częściej. Dzięki zaangażowanemu i indywidualnemu wsparciu stawał się silniejszy, odzyskując zarówno sprawność fizyczną, jak i intelektualną. Dzień, w którym po raz pierwszy postawił kroki przy pomocy chodzika, był dla niego, Sióstr i nauczycieli chwilą radości. Teraz Izajasz chodzi samodzielnie.
Isaiah Atampure jest w klasie 4.
Narleye Simon
Wysokość czesnego za 3 semestry: 293×3=879 zł
Simon jest naszym sąsiadem. Jego rodzina żyje w bardzo prostym domu, który ma jeden pokój. Z powodu złych warunków mieszkaniowych dzieci częściej chorują na malarię i łatwo się przeziębiają. W domu brakuje niemal wszystkiego, żyją w skrajnym ubóstwie i nie mają światła. Głównie mama zajmuje się dziećmi. Simon ma cztery siostry i dwóch braci. Simon jest w drugiej klasie gimnazjum.
Bayaramah Mercy
Wysokość czesnego za 3 semestry: 282×3=846 zł
Mercy jest młodszą siostrą Narleye Simona. Lubi się uczyć i jest bardzo pracowita. Ma trudne warunki mieszkaniowe.
Mercy jest uczennicą klasy 3.
Blessing Voul
Wysokość czesnego za 3 semestry: 265×3=795 zł
Jego rodzina pochodzi z północy Ghany. Na północy ludzie żyją skromnie i panuje duża bieda, ponieważ w tej części Ghany jest tylko jedna pora deszczowa. Dlatego jest mniej jedzenia, które jest drogie i sprowadzane z innych części Ghany. Ludzie z północy cieszą się, jeśli mogą zamieszkać z rodziną w regionie Aszanti. Blessing ma dwie starsze siostry i starszego brata. Tata i mama pracują na farmie. Wieczorem tata Blessinga jest stróżem nocnym w naszej szkole. Tata prosił nas, abyśmy przyjęły dzieci do naszej szkoły, ponieważ wie, że edukacja jego dzieci jest ważna i ułatwi im życie w przyszłości.
Blessing jest obecnie w przedszkolu (Kindergarten 1).
Yeboah Anim Kilian
Wysokość czesnego za 3 semestry: 265×3=795 zł
Ma 3 lata i jest uśmiechniętym dzieckiem. Kilian ma dwie starsze siostry. Rodzice pracują w naszej szkole: mama w kuchni, a tata jest kierowcą. Rodzice bardzo troszczą się o dzieci, ale są chorzy i wydają dużo pieniędzy na lekarstwa.
Kilian uczy się w przedszkolu.
Banakuma Moses
Wysokość czesnego za 3 semestry: 293×3=879 zł
Moses jest uczniem drugiej klasy gimnazjum. Ma trzy młodsze siostry. Rodzina pochodzi z północy, z plemienia Dagaba. Rodzice pracują na farmie.
Nwianapuo Cornelius
Wysokość czesnego za 3 semestry: 265×3=795 zł
Cornelius ma dwie starsze siostry i jednego młodszego brata. Rodzice pochodzą z północy i pracują na farmie. Rodzice dbają o dzieci, ale cała rodzina żyje w bardzo skromnych warunkach.
Cornelius chodzi do przedszkola.
Gyaho Mamudu
Wysokość czesnego za 3 semestry: 282×3=846 zł
Za całej rodziny tylko Mamudu chodzi do szkoły. Pozostałe rodzeństwo pomaga w polu i pilnuje bydła. Mamudu cieszy się ze może chodzić do szkoły. Ma dobry kontakt z przyjaciółmi.
Mamudu jest w klasie 6.
Siostra Aneta: Polska misjonarka w Ghanie w służbie najbiedniejszych dzieci
Siostra Aneta Grychnik – od 11 lat przebywam na misjach w Ghanie. Lubię pracę z dziećmi; przez 20 lat zajmowałam się nimi w polskiej szkole, a od dekady robię to w ghańskiej placówce. Zajmuję się dziećmi najmłodszymi: Kindergarten i Nuersery. Mam pod opieką zwłaszcza dzieci biedne z naszej szkoły, których rodzice nie są w stanie zapłacić za ich naukę. Poszukuję darczyńców, których datki pomogą pokryć koszty szkoły, czyli edukacji, jedzenia i transportu.

Twoje wsparcie to dla tych dzieci szansa na zdobycie wykształcenia, otrzymanie potrzebnej pomocy medycznej i wzmocnienie ich wiary w swoje możliwości. Dzięki Tobie ich życie może się zmienić na lepsze.